dimarts, 18 de desembre del 2007

Tions, arracades i llops

Post sense ambicions. Curiositats que els sento dir als meus fills i que em fan gràcia. Abans les registrava per escrit. Fa temps que vaig abandonar el bon hàbit i he pensat que potser ara hi pugui tornar, penjant-les aquí quan les acabo de sentir.

Nahum (5 anys acabats de fer). Mirem un volum d'una enciclopèdia d'animals de National Geographic. Trobem unes fotos d'uns llops. Un d'ells és de pèl blanc. El Nahum m'il·lustra: "Aquests llops artístics sempre ataquen a tothom". Per ell, tots els animals àrtics són artístics i així tenim guineus artístiques, llops artístics, òlibes artístiques, etc.

L'Aitana (a punt de fer els 4). Canta una variació d'una de les versions andorranes de la cançó de fer cagar el tió:

Caga, tió
Tió de Nadal
No caguis arracades
Que són massa salades
Caga collarets
Que són més bons

Suposo que les arracades són una adaptació més o menys previsible d'arengades. El salt associatiu que em supera, però, és la transformació dels torrons pels collarets. I sí, és una nena força presumida. Acabarà demanant al pobre tronc diamants o rellotges Gucci?