divendres, 12 d’agost del 2011

L'enigma de la setmana

A Saignon, poble de la Provença francesa del qual us parlava breument en el meu darrer escrit, vaig fer una foto d'una porta sobre la què algun antic resident havia deixat una nota d'acomiadament. Una nota d'agraïment al poble pels anys de felicitat que "els" havia brindat.

Cliqueu damunt la foto. Llegiu el text original. Analitzeu la signatura. Sou capaços de descobrir qui és el personatge (probablement sigui un escriptor o artista) que hi ha al darrere?

El text fa:
Mérci à Saignon de la part de notre famille pour vingt-deux ans de merveilleux moments.
T*** D***
 Qui l'encerti, l'endevina!






6 comentaris:

Joan-Marc Miralles Bellera ha dit...

Jo diria que és Tony Devenyi, un disenyador que treballa pel cinema i la televisió.

David Gálvez Casellas ha dit...

Jo diria que vas bé, moooolt bé...

Ara caldria demostrar que el senyor Devenyi va tenir realment alguna relació amb Saignon (si hi va viure tants anys!)... I això ja són figues d'un altre paner, em fa l'efecte.

Tens el número 1 pel sorteig d'una botelleta de bon vi que guardo per una ocasió especial. En parlem quan torni?

Joan-Marc Miralles Bellera ha dit...

D’apparence modeste, la demeure des Devenyi ne livre ses secrets qu’une fois le pas de porte franchi. Des dizaines de tableaux, tous plus rayonnants les uns que les autres, habillent les murs de la bâtisse. Dans le petit salon, La maison de Bonnard, son idole artistique, figure en bonne place. Toile réalisée en 2005, sur les hauteurs de Cannes lors d’un des nombreux voyages en France du couple qui y possède une maison [à Saignon].

« Margaret adorait le soleil, se souvient Denes. Dès qu’il faisait son apparition, quelle que soit l’heure, elle se rendait sur la plage de Jericho Beach avec nos enfants, Estelle et Tony. »

http://www.lexpress.org/culture/les-devenyi-un-couple-%C2%AB-double-mixte-%C2%BB/

Joan-Marc Miralles Bellera ha dit...

El Tony Devenyi treballa a Vancouver segons el seu perfil a LinkedIn, i la Margaret Devenyi era professora a la UBC de Vancouver. S'entendria que deixessin la casa dels pares desprès de la mort de la mare. Doncs estic segur que és ell! He guanyat!

Joan-Marc Miralles Bellera ha dit...

Més oli al meu molí: http://maisondevenyi.com/index.html

David Gálvez Casellas ha dit...

Pel que fa al primer text... Merde! Sí, em penso que és innegable que has establert una connexió entre el senyor en qüestió i Saignon.

Els altres dos comentaris només fan que evidenciar que l'ampolla aquella ja té guanyador. La compartirem, però, oi?