divendres, 30 de maig del 2008

Tiranyes

Una altra d'aquelles petiteses que fan que la vida amb els nens sigui més agradable. El Nahum (5 anys) i l'Aitana (4 anys) són estirats al llit amb mi. Som a la seva habitació. Figura que els he d'explicar un conte. Enceten una conversa a la què m'afegeixo. L'Aitana afirma haver vist una tiranya al col·le. Jo li demano on l'ha vista, pensant que em dirà "a la piscina." No m'ho sap dir exactament. El Nahum la corregeix: "es diu piranya, no tiranya!". L'Aitana no vol baixar del burro. Aturo la picabaralla demanant-los que m'expliquin què o com és aquest misteriós animal. El setciències especialitzat en animals, altrament conegut com Nahum, fa una classe magistral: "és com un aranya que viu al desert i que té les potes amb punxes cap endarrere, com un calamar." Després d'una estona d'indagacions (convertit en un híbrid de Colombo i House) dedueixo que es pot estar referint a un escorpí. En fi, per pixar-se de riure! Malgrat tot, ja se sap, hom ha de posar cara de póquer i fer veure que tot el que s'inventen és cert. Finalment, potser en sigui.