diumenge, 13 de setembre del 2009

Diada de Meritxell

El dia de Meritxell a les 9:30 em vaig trobar amb l'amic Juan a dos quarts de deu a Aixovall. Jo hi vaig arribar des de Sant Julià, ell des d'Aós de Civís. Vam fer la volta següent: sortint d'Aixovall, vam pujar fins a Bississarri; d'allí fins a Canòlic; de Canòlic fins al coll de la Gallina; d'allí ens vam arriar fins a Civís; de Civís a la Farga i amunt altre cop fins a Sant Julià. Un gran matí d'esport, aire lliure i companyonia. Grans paisatges i sensacions. Vam veure un gran ramat de cabres, conduït carretera avall pel pastor (dins d'un jeep) i el gos d'atura. Vam veure un voltor sobrevolant el coll de la Gallina. Vam veure uns sfumati inversemblants que partien de sota dels nostres peus i arribaven fins al Cadí i més enllà. Vam veure altre cop la pica baptismal que hi ha a l'exterior de l'església de Civís, espectacular, amb simbologia cristiana barrejada amb els pentacles de tall més pagà-popular.

Altre cop, la conclusió que sovint es fa palesa quan sortim a voltar: tenim un país i un entorn privilegiadíssims que em sembla que sovint no sabem apreciar.


Pica de Civís

Panoràmica des del coll de la Gallina

Cabrada carretera avall

Canòlic

Creu de davant de l'església de Bississarri

2 comentaris:

J. Casamajor. ha dit...

Ja se que és reiteratiu, però aquesta pica és realment magnífica.¡

David Gálvez Casellas ha dit...

Sí, no vaig saber estar-me de parar i fer algunes fotos noves, tornar.