diumenge, 17 d’agost del 2008

Curiosa pedra de data de construcció

Aquesta pedra seria només una més de les nombrosíssimes pedres en les quals s'especifica la data de construcció d'una casa si no fos que a banda de la xifra hi veiem cisellats uns curiosos dibuixos. Fou en Toni Caus qui em va posar sobre avís de l'existència d'aquesta pedra. Em va explicar, a més, que --segons li havien dit-- el dibuix de la part de baix representa els ulls d'una granota sobresortint per damunt de la superfície de l'aigua. Seguint amb la granota, a la vora dreta se'n veuria una --o les anques, per ser més exactes-- en el moment d'escapar saltant. Quant al significat del símbol de la granota, algú va explicar al Toni que representaria que la persona que vivia allí era el bruixot del poble. Sense ànims de posar res en entredit, diré només que de moment no tinc cap altra informació que m'ajudi a una millor explicació del dibuix de la granota. Ni tan sols sé el nom de la casa, cosa que potser podria ajudar-me.

Un home amb qui he parlat avui m'ha dit només que allí on ara hi ha la pedra --un edifici flamant-- abans hi havia una era.